Wednesday, June 2, 2010

Air Asia Berhad



Tahun 2007, aku pernah keje kat Air Asia, LCCT..sebagai GSA. tapi sempat 2 weeks je..hee. masa tu baru kawin, aku duduk kat Taman Mantau Indah, Seremban. punya la jauh nak ulang-alik hari-hari. aku memang suka keje situ, dapat experiance keje kat airport. gaji masyuk, tp yang tak syoknya syif tak menentu. tu yg buat aku tak tahan, tambah lak masa tu aku pregnat anak pertama. rezki aku dapat masuk Air Asia even aku pregnat.

Macam biasa, 1 week tu training. hari-hari kena make-up tebal-tebal before masuk training. bayangkan aku masuk keje kul 2 pagi kena make-up tebal-tebal?? kalo tak nanti dalam training room, bos-bos semua nak tengok grooming. hari-hari komen pasal make-up. aku yang tgh pregnant ni plak tetiba alah dengan bau make-up, asik loya je tekak...tapi aku tak boleh lari, sebab itu dah kemestian keje di bahagian tu.

Dalam keadaan terpaksa menahan alahan tu, tetiba aku dikurniakan rezki dari Allah. permohonan aku keje di KL Airport Services S/B diterima...Alhmdulillah...aku sendiri dh cakap dgn HR - Kak Yan, yang aku tgh pregnant, boleh ke aku diterima bekerja? dia cakap boleh, silakan datang lapor diri. lega & syukur sangat perasaan aku masa tu tak dapat nak digambarkan...keje pn ofis hour. aku memang perlukan keje ofis hour, mengenangkan aku bakal lahirkan ank & sapa plak yg sanggup jaga anak-anak aku tengah-tengah malam / pagi-pagi buta nanti. suami pn turut bersyukur sebab tak payah susah payah lg nk hantar aku pagi-pagi buta ke Air Asia...



Ni masa dalam flight Air Asia ke Sabah. Trip beramai-ramai mengikuti rombongan Cik Kiah ke Majlis Perkahwinan Fahmi Apem & Fatin. Kira kitorg pun tumpang sekaki untuk honeymoon la..hee..ms ni aku tengah pregnant muiz 3 bulan.


Now evryone can fly...

No comments:

Post a Comment