Monday, May 17, 2010

The Mines


Bestnya pi Mines semalam (16.05.2010-ahad). last aku & suami dtg masa kami couple. sekarang dah 2 anak. kejap je rasa. muiz suka tengok ikan banyak dalam kolam buatan tu, kami plan nak naik bot..tapi mengenangkan stroller syifa mana nak cempak, so tunggu la syifa pandai jalan dulu baru kami naik bot kat Mines. saja-saja nak bawak muiz & syifa tengok air..


Muiz suka sangat tengok ikan. banyak plak tu ikan dalam kolam tu. aku pn geram tengok. sampai muiz tak nak berganjak nak tengok ikan je. syifa buat hal dia je dalam stroller, isap jari.


Singgah KFC makan dulu, kasi perut kenyang baru sambung jalan-jalan. muiz apa lg, makan ayam sket dengan fries, cicah sos tomata. kalo ada sos memang selera dia makan. siap jilat sos tu...sabo jela..


Kami round kat situ sampai jamp 10.30 malam. sampai mines jam 6 petang. last sekali kitorang naik tingkat atas sekali tengok orang main bowling. syok je rasa, memang geram nak main jugak la masa tu, tapi time tu aku lak demam..so nak main pn takde mood. lain kali datang kena standby stokin & kasut then baru boleh main bowling...

Balik tu kami singgah Saba' Restaurant kat cyberjaya, tempat suami aku keje. dia ada keje sket nak arrange kan susunan meja untuk VIP nak makan esok. ramai jugak orang kat situ even dah jam 12 malam pun masa tu. tempat tu ramai orang melayu & orang arab. sebab restoran tu lebih kepada makanan arab, so memang jadi tumpuan la bagi orang arab & sesiapa yang nak cuba kelainan & makanan arab. harga boleh tahan, berpatutan jugak dengan makanannya. aku sempat jugak la makan sket desert - caramel..sedapnya. malam tu hujan lebat, guruh sabung-menyabung, petir kilat semua ada..tapi kejap je dah reda. jam 12.30 malam kami bertolak balik...


Sampai rumah, muiz & syifa dah bangun tak nak tido plak. sibuk nak main mainan yang aku belikan kat mines td. aku kemas-kemas tilam kat bilik, aku yang tido dulu. diorang main-main dengan ayahnya...siap tengok vcd upin ipin yang baru beli. syifa pun sibuk nak join, tahan bijik mata tak nak tido..dalam jam 2.15 pagi baru la anak-anakku tido dengan nyenyak setelah kepenatan bermain...

Seronok la berjalan kat mines..walaupun takde beli apa sangat, tapi seronok. kita ibu bapa ni seronok bila tengok anak-anak seronok...

No comments:

Post a Comment